Am sute de prieteni romani pe Facebook. Jurnalisti, jucatori, liderii, suporteri de multi cluburi romanesti. Cateva zile pe trecut, am observat ca multi suporteri a FC Universitatii Craiova au schimbat echipei. Pentru ca nu ei nu mai cred ca cine are palmaresul este important, sau ei doresc sa sustin o echipa care joaca pe elite al fotbalului romanesc, sau pentru ca au dat seama ca ceea ca conteaza pentru ei este fotbalul craiovean, al orasului Craiova. Au schimbat radical, sunt jurând ura pentru FC Universitatea Craiova, ei se pare ca niciodata au sustinat clubul. Cea mai mare parte sunt suporteri cu mais putin de 25 de ani. “Daca nu le puteti bate, li se alature”…

Este bine pentru ca oameni acum pot sa vad pana unde se va fidelitatea pentru o echipa. Nu departe pentru unii. Si sincer, am asteptat mai multa fidelitate pentru o echipa, pentru ca am vazut mare lucruri de toate parte de la razboi. Nu am asteptat din oameni care au sustinat CS Universitatea Craiova din inceputul in iulie 2013, dar din oameni care au sustinat FC Universitatea Craiova pana ieri… Este foarte ciudat acest comportament. Nu am vazut niciodata acest lucru.

Razboi la Craiova este mai aproape de o sfarsit din cauza asta. Niste suporteri sunt schimbând echipele pentru care sustin. Este semn de desperare. Rezistenta impotriva celor de la CS Universitatea este mai slaba, nu este o opinia, este o decoperire pentru mine, pot fi gresit, dar este ce se pare. Oameni sunt acceptând CS Universitatea. Sunt putine, dar acesta cantitate de oameni poate creste. Nu am nimic cu asta, va fi mai o punct pentru mine a studia si sa arata pe documentarul. Toti stiu echipa care imi place când am fost o copil, a fost echipei sustinata de toti oltenilor. Dar sunt afara. Ce conteaza este care se intâmpla.

Este posibil ca CS Universitatea Craiova va fi echipe prefarata de o mare parte al celor din Oltenia, pentru ca cei noi generatii de suporteri vor afla doar o echipa (daca FC Universitatea Craiova nu va renaste pe Liga a III-a sau a IV-a in 2014, 2015 sau 2016. Va exista o schimbare, o transformatia de identidate, si istoriei se pot dispara. Este o situatia asa de absurda, eu cred ca nimeni a inteles exact ce se intâmpla, ce s-a intamplat, ce se va intampla cu conflictele.

Bine, brazilieni deja stiu CS Universitatea. Ca o gluma. Cea prezenta de Jean Chera in cantonamentul in Slovenia a facut clubul si jucatorul de ras. Este pe toata presa braziliana, si a fost o eroare de diretorii.

Suporteri FC Universitatii vor crede ca am schimbat echipei. Nu. Nu am schimbat. Dar pasiunea mea pentru o echipa (moarta acum) nu va tulbura judecata mea despre situatia. Trist, dar este punctul meu de vedere. Sincer.

 

 

 

2 comentários em “Galeriei CSU creste: despre fidelitate, rezistenta si o razboi mai aproape (dar chiar departe) de o sfarsit

  1. Universitatea nu a fost numai a Craiovei. Alături de Steaua, sunt singurele echipe care aveau suporteri în toată România.

    Suporterii din Craiova pot fi păcăliți să susțină CS cu argumentul că altă echipă nu mai există în oraș. Dar celorlalți nu le pasă.
    Eu am ales să mă distanțez de fotbal cu totul după Moartea Științei, dar alții își vor alege alte echipe pe care să le susțină (poate nu cu atâta pasiune).
    Cei din București poate vor fideliza cu Rapid. Cei din provincie pot susține echipele locale sau echipe mai mari, pe care le consideră „curate”, precum Petrolul Ploiești sau Pandurii Târgu-Jiu.

Deixe um comentário

