De cele mai multe ori munca unui jurnalist nu este chiar usoara. Cercetarile sunt greu de facut. Sursele te ignora. Unele dintre ele fac promisiuni pentru interviuri pe care nu le onoreaza. Textul este facut cu mai multa transpiratie decat inspiratie si niciodata nu stim cati oameni ne vor citi textele, ne vor asculta rapoartele sau le vor vedea. Recunoasterea este mai greu de obtinut decat in alte meserii, iar greselile pot deveni mai remarcabile ca rapoartele excelente.

Sa fi un student la jurnalism este chiar mai greu. Multi oameni doar te ignora, nu vor sa iti acorde atentie, doar daca esti de la un ziar important din oras. Sa afli ceva despre fotbalul din Florianopolis este greu. Milioane de asistenti media iti indica si reindica alte departamente. Asistenti de la echipe mici, echipe noi care nu sunt in liga nationala de mai mult de 10 ani.

In aceste ultime 5 luni am fost implicat intr-o aventura inedita in vietile mai multor jurnalisti, o aventura usoara, e ideea mea. Am o cauza mareata. Nu am in calea mea aroganta fotbalului brazilian. Dar am ajutorul, simpatia si intelegerea a aproape 50 de oameni care ma ajuta sa duc un razboi greu, o poveste de dragoste si suferinta. Vorbesc evident despre romanii care ma ajuta zi de zi sa pastrez ‘’O Craiovano’’ si sa imi mentin viu visul: Sa merg in 2015 in Craiova si sa produc un documentar despre Universitatea Craiova.

Catre: Mihai Mititelu, Lucian Popa, Petre Cojocaru, Dragos Trifanescu, “Costyy”, Gabriel Alin, Adrian Cornel Borina, Richard Gavrilescu, Razvan Draga, Sebi Raducu, Matei Albert si catre altii, sincerele mele multumiri. Ca sa raspund la intrebarile despre interesul unui brazilian fata de istoria fotbalului craiovean pana in ziua de azi, ei m-au sustinut in munca mea, si desigur multumiri speciale catre jucatorii pe care I-am intervievat deja: Ionut Mirzeanu si capitanul, idolul meu: Madalin Ciuca.

Niciodata nu am cunoscut niste suporteri atat de fanatici. Niciodata nu am cunoscut jucatorii atat de curajosi si modesti. Niciodata nu am vazut un antrenor, care dupa o victorie intr-un meci de campionat, celebreaza imbratisandu-si fanii. Niciodata nu am vazut 20000 de spectatori intr-o deplasare sa umple un stadion. Niciodata nu am vazut atatia oameni luptand cu curaj in mijlocul unui sistem fotbalistic putred, Nicioadata inainte de Universitatea Craiova.

Multumesc Craiova, invat multe alaturi de tine. Un an nou fericit, Poate ca 2014 va fi un an bun pentru toti, plin de fericire, sanatate, bani, iubire si speranta. Poate va fi U Craiova glorioasa din nou. Poate vom mai fi, inca o data, MAXIMA. Si mereu ‘’Campioana unei mari iubiri’’ Hai Universitatea, Hai Craiova, un an nou fericit!!

traducere: Matei Albert

Um comentário em “O 2014 fericit! Scrisoare deschisa pentru Craiova

Deixe um comentário

